Broken Boat [Bang Yongguk from B.A.P]

12:40



 Az élet kifürkészhetetlen. Születhetsz rossz helyen, rossz időben, vagy felnőhetsz rendes körülmények között is, szép életet élve, majd egy nap rájössz, hogy rossz helyen voltál rossz időben.
  Abszurdul hangzik. Vajon melyik lehet a jobb? Egyből belecsöppenni a szituációba és abban nevelkedni, vagy normális életet élni és megvárni, míg arcon csap a valóság? Valószínűleg ebben nevelkedni jobb, végülis masszívabbá válsz, bár nem tudnám elképzelni a gyerekkoromat ily módon.
  Pedig mennyi szennyezett kezű kölyök szaladgál odakint. Előbb tanulnak meg lopni, mint olvasni. Én lopni nem tudok, csak olvasni. Mostani helyzetemben bár fordítva lenne, de nekem ezt adta a gép. Jó gyerek voltam… vagyok. Csak mások akarják velem elhitetni, hogy rossz vagyok. Én hülye! Már kezdek bedőlni nekik.
  Szóval jó gyerek vagyok. Jó szülők neveltek, átlagos életet éltünk. Volt néhány barátom is, meg minden, de azok a jobb fajták. Például soha nem drogoztam. Alkoholt fogyasztottam, de az más. Tízen pár évesen ki ne inna már?
  Most töltöttem be a huszonötödik életévemet. Vagyis pár hete. Már 5 kerek éve itt rohadok. Hihetetlen.
Hogy hol?
  Jelenleg a kivégzési soron.
És miért?
  Mert jó gyerek vagyok.


Harmadik nap.  5. év 3. hét

 Törött hajó. Megint ezt olvastam. Ez a könyv csodálatos alkotás. Negyedszerre olvasom ki.
Ma reggel kását kaptam. Azt mondták, hogy megnézhetem este a teli Holdat is. Ezt kívántam csak. Az utolsó kívánságom ez volt.

  Becsuktam a naplót és kézbe vettem ismételten a Törött hajót, amit kinyitottam a 238-239. oldalon, pontosan ott, ahol tartottam. Épp csak elolvastam az első mondatot (A hullámok egyre erősödtek…), amikor léptek zaját hallottam odakintről. Ez Jeff volt, az afroamerikai őr. Ő jár a leghatározottabban.
  Egyre közeledett, míg már annyira közel járt, hogy az árnyéka besurrant a szobába az ajtó alatti résen. Árnyéka egyenest felém fordult, majd kulcszörgés kíséretében kinyitotta a vaskos fém ajtót.
- Látogatója jött! – szólt rekedt, mély hangján, azzal elővette a bilincsét, amit könnyedén rácsattintott a csuklómra. Jeff sosem kímélt. Az ujjaim percekkel később már zsibbadtak.

  Kíséretében egy csomó elektromos kapun áthaladva végre átjutottunk a D épületbe, ahol vannak a kihallgató szobák.­ - Hát persze! Ha valódi vendégem érkezett volna, akkor egyenest az A-ba vittek volna. De valódi vendégem már nem volt úgy… talán 4 hónapja. Vagy több. A naplóm tudja a választ, de az a cellában maradt.
- Ki jött? – kérdeztem Jefftől. Igazából nem érdekelt a válasza. A kérdést se akartam feltenni, de most jól esett feltenni.
- Meglepi – válaszolta. Egy fikarcnyi érzelem se mutatkozott az arcán, így egész groteszk volt a válasza, de elfogadtam. Amúgy se akartam tudni előre. Indokolatlan kérdésre indokolatlan válasz. Megelégedtem vele.
  A kihallgató előtt megálltunk, csakhogy Jeff ismét elmondja a fő szabályokat, amiket már minden itt lakó kívülről fújt.
1.     Nincs érintkezés.
2.     Nem vehetsz át tárgyakat és nem adhatsz át semmit.
3.     Nincs sugdolózás

Ezt követően jött a tájékoztató, miszerint a kihallgatásról videó és hangfelvétel is készül és őrizzük meg a nyugalmunkat, különben következményei lehetnek a tetteinknek.
  Az utolsó résznél akarva-akaratlanul kicsúszott egy felhorkanás. Nekem már mi veszíteni valóm lenne? Még 4 nap, és vége az életemnek.
  Jeff nem jutalmazta „jó hangulatomat”, sőt, szúrós tekintetével el is vette azt.
Kinyitotta az ajtót, majd előre engedett. A protokoll szerint egy, a földbe fúrt lánchoz csatolta a bilincsemet aztán egyedül hagyott. Olykor bent szokott maradni egy fegyveres őr, de ezúttal nem volt senki a sarokban, amit furcsálltam is kissé.
  Az üvegnek háttal voltam ültetve, így amikor meghallottam a kapu jellegzetes sípoló hangját, elgondolkodtam, hogy engedjek-e a kíváncsiságomnak és kinézzek az ablakon, vagy higgadtan várjam meg, míg leültetik velem szembe a jövevényt. Az utóbbi mellett döntöttem, nem akartam mutatni a frusztráltság egy csepp jelét sem.
 Így vártam. Kicsit türelmesen, mégis türelmetlenül.

  Kinyílt mögöttem az ajtó. Lágy, női sóhajt észleltem érkezni mögülem, melyet egy érdes, férfi hang követett. Csak annyit mondott: „Rendben”.
  A zár hangosan a helyére kattant, majd csak azután haladt el mellettem a bizonyára női nemű ember. Csak akkor néztem már rá, miután leült velem szembe. Ő is barnább bőrű volt, rövidebb, állig érő hajjal, kellemes, mégis kemény tekintettel. A megrendíthetetlen szerepét próbálta magára húzni. Vagy talán tényleg az is volt. Nem tudhattam, még nem találkoztam vele.
 A férfi továbbra se mutatta meg magát, de nem akartam hátrafordulni, hogy megnézhessem magamnak. Ki akartam őt zárni, mintha itt se lenne.
 A nő eközben összekulcsolt kezét az asztalra helyezte és egyenest belenézett a szemembe félelmet nem ismerően.
- Dr. Tara Lewis vagyok az FBI viselkedéskutató csoportjától. Gondolom sejti, hogy miért is kerestük fel Önt, Mr. Bang.
  Mielőtt válaszoltam volna, átgondoltam a helyzetemet. Továbbra is az igazat akarom vallani, igen.
- Nem én tettem.
- Nem. Értem. És vele mi a helyzet? – Elővett egy borítékot, amit eddig az asztal alatt rejtegetett, az ölében. Felnyitotta és elém rakott egy kinyomtatott képet.
  Lenéztem, de abban a pillanatban be is hunytam a szememet. Hideg, sikoly, fényvillanás, vér. Ki kellett nyitnom újra, de az asztalra már nem néztem.
- Nem én voltam.
- Ezt már tudjuk Mr. Bang. Nem maga volt. De akkor ki tette? – tette fel a kérdést. Éreztem benne a vádaskodást. Tudtam mire megy ki ez az egész és kezdtem kicsit zaklatottá válni.
Egy újabb gyilkosság, amit rám akarnak kenni.
- Nem tudom – mondtam őszintén.
- Akkor hadd segítsek egy kicsit. – Tara állkapcsa megfeszült. Kieresztett egy fáradt sóhajt, majd előre dőlt. A könyökére helyezte teste súlyát. – A képen látható lány Keira Mason, 20 éves. Éppen a kollégiumhoz tartott, amikor valaki rátámadt. A testét a szökőkútba helyezték el. Fojtogatás nyoma a nyakon, késszúrás a hasán… - sorolta.
- Nem vagyok hajlandó tovább hallgatni! – pattantam fel a székből és erősen rácsaptam ököllel az asztalra. – Értsék meg, hogy nem én öltem meg Jennifer-t! Ehhez a lányhoz meg még annyira sincs közöm! – szinte már üvöltöttem. – Itt ülök ebbe a kibaszott börtönbe 5 éve, a halálomat várva, ártatlanul!
  Eddig a pontig soha nem jutottam el. Mindig is tudtam, hogy ártatlan vagyok, és hogy hamarosan meghalok, de nem volt még soha egészen idáig reális az egész. Annyira el akartam hinni, hogy talán nem is igaz, hogy már tényleg elhittem.
  Férfi létemre kiszökött egy könnycsepp, amit majd 5 éven át tartogattam.
Tara hátradőlt a székében, összeráncolta homlokát és a sarokba bámult. Hallottam, ahogy kattognak az agykerekei. Végül illedelmesen szünetet kért és a társával együtt elhagyták a szobát.
 Csak akkor ültem vissza a székbe, miután kimentek. Nem tudtam mit gondoljak. - Végre hisznek nekem? Vagy még mindig a meghamisított bizonyítékokra próbálnak hagyatkozni?  Hát nem látják, hogy a valódi gyilkos tette ezt azzal az új áldozattal is? Hisz ő már 5 éve él úgy, hogy szabad. Úgy igazán szabad. A tettest lecsukták… Az ártatlant.
  Nem akartam újra látni, de ismételten Keirára pillantottam. Ezúttal hosszabban néztem a képet és elemeztem a holttestet.
  Tara zavart meg, aki visszatért eközben. Leült és várt. Talán arra, hogy most én mondjak valamit.
- Ez a lány… Hasonlít Jenniferre – szinte elhalt a hangom, ahogy megpróbáltam kiejteni a számon a nevét.
  Tara bólintott.
- Tudja, Mr. Bang, arra gyanakodtunk, hogy esetleg egy másolója akadt.
  Szinte éreztem, hogy rossz úton járok, amikor egy kis reményt véltem felfedezni arra, hogy kijuthatok innen élve.
- De… - kezdtem volna bele.
- De a boncoláskor valamire rábukkantunk. Valami olyan részletre, ami talán kedvezhet Önnek is. Mi az FBI-tól vagyunk, tudjuk, hogy soha nem volt rá döntő bizonyíték arra, hogy Ön tette volna, így mi nem úgy kezeljük, mint egy elítéltet. Bennünk is ott volt a kétely, egészen mostanáig.
- Tegyük fel, hogy hisznek az ártatlanságomban. Mit fognak csinálni? – kezdtem kételkedni.
- Megkeressük a valódi gyilkost – válaszolta Tara játszi könnyedséggel, mintha az olyan könnyű dolog lenne.
- 4 napom van hátra! – emeltem meg ismét a hangomat.
- El is halaszthatjuk a kivégzést, van hozzáférésünk ehhez.
- Jó, de mennyivel? 3 nappal? 1 héttel? És mennyi idő megtalálni egy gyilkost? 1 hónap? Talán 2? Vagy kell hozzá még egy ártatlan ember élete?
- Higgadjon le uram! Azért vagyunk itt, hogy segítsünk Önnek. Még ma benyújtjuk a kérelmet a kivégzés időpontjának elhalasztásával. A társaink pedig már nyomoznak az ügyben. Ki fogjuk hozni Önt innen. – Ígéretet tett. Az ígéret szép szó. Kezdtem hinni ismételten.
  Tara felállt és a társához lépett. Már éppen indultak volna ki az ajtón, amikor eszembe jutott valami.
- Mi volt az a bizonyíték?
  Néma csend.
- Egy üzenet – felelte Tara. – Még nem kaptatok el.

Ötödik nap 5. év 3. hét

  Befejeztem a Törött hajót. Ismét. Ma reggel kenyér volt vajjal és lekvárral. Még két nap van hátra. Tegnap Jenniferrel álmodtam. Hideg, sikoly, fényvillanás, vér. Hideg, sikoly, fényvillanás, vér. vér. Vér. VÉR. Tara megígérte. Azt mondta kivisz. Jennifer. Ha kijutok, meglátogatom a sírját és viszek neki egy szál vörös rózsát. Azt mondta kivisznek innen. Még két nap…
- Yongguk? – lépett be a cellába egy biztonsági őr.
- Igen? – sóhajtottam fel. Éppen a Törött hajót olvastam.
- Nem halasztják el a kivégzését.
Bólintottam. Az őr magára hagyott.
2 nap. Ennyi maradt hát vissza. Bár hittem Taranak, de az időpont közeledtével egyre bizonytalanabbá váltam. Nem is nagyon szerettem rá gondolni. Inkább azon agyaltam, hogy mit egyek utoljára. Egy KFC talán jól esne…

Hetedik nap 5. év 4. hét.
Hétfő

 Másik cellába kerültem. Eggyel közelebbibe a kivégző teremhez. Az előző lakója meghalt. Ma reggelire müzlit kaptam és egy almát. Finom volt. Ma találkozom Jenniferrel. Finom lesz a vacsora is.

Kinyílt az ajtó. Tara lépett be rajta.
- Megvan a fegyver, rajta pedig egy másik újlenyomattal. Rá tudjuk bizonyítani másra a gyilkosságot. Ha még gyorsan cselekszünk, megmenekülhet, Mr. Bang. Van esélye.
  Nem néztem rá. Olvastam tovább.
- Hallja?
- Nincs más választásom. Nem tudom becsukni a fülemet.
- Meg tudjuk menteni az életét – hangsúlyozta Tara.
- Már nem érdekel. Tudja, gondolkodtam. Jenniferrel akarok találkozni inkább.
- De hát…
- Dr. Tara Lewis – felálltam az ágyból. – Tudja, öt éve azért kerültem ide, mert egy olyan késsel ölték meg Jennifer-t, a legjobb barátomat, melyen csak az én ujjlenyomatom volt. A kampuszon hagytam el a bicskámat. November 10.-én este sétálgattam egyedül a parkban, amikor meghallottam a sikolyt. A sikoly irányába eredtem és akkor a lámpaoszlop alatt megláttam Jennifer vérbe fagyott testét. De nem én hívtam a 911-et, mert akkor ért oda Jason is, aki azt hitte én tettem. Ez nem véletlen egybeesés. Ezt az élet akarta így – megfogtam Tara vállát és elmosolyodtam. - Azt hiszem most is az élet akarja úgy, hogy én távozzak, mint ahogy azt is, hogy rosszkor rossz helyen legyek.

Hetedik nap 5. év 4. hét

Finom volt a vacsora. Már csak 1 óra és találkozunk. Remélem most szebb lesz a legutóbbi találkozásunknál. Hozom a Törött hajót is. Tudod, a kedvenc könyvedet. Várom már.

 Idegen helyen, idegen kezekben a testem, kényelmetlenül kellene éreznem magam, de hiszem, hogy ez nem a valóság. Az csak most fog kezdődni, ezután.
- Utolsó szó?
- Ártatlan vagyok. Én vagyok a Törött hajó.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts