Black Tower - Bevezetés

9:49


    Az égen fekete felhők gomolyogtak, vészjóslóan eregették magukból a villámokat, melyeket hatalmas robaj követett. Bár még távol volt a vihar, a szomszédos hegyekben már javában állt a bál. Megfélemlítő volt az időjárás mostanság, de volt benne valami megigéző, valami varázslatos. Szerettem az ablakban állni ilyenkor, vártam, hogy megcsapjon a hideg szellő, ebben a párás, meleg időben. Olykor, amikor eleredt az eső, kinyújtottam a karomat, hogy érezzem a bőrömön a hűvös, simogató cseppeket.
      Édesapám betoppant a konyhába, ahol én is álltam és szokásosan bámultam kifelé az ablakon.
Azonnal odarohant hozzám, ellökött a párkányról, s a nagy lendülettől az asztalra dőltem. Becsukta az ablakot és erősen rácsapta a spalettát is. Teljes sötétségbe borult a szoba, apám éles arcvonalai eltűntek, viszont a szigorú szempár csak úgy villogott, akár csak a sötét felhők odakint.
  Értetlenül álltam a történtek előtt. Miért vált hirtelen ilyen agresszívvá? Pedig évek óta nincs baj. Mióta meghalt az a fiú a toronyba, minden rendben zajlott, nem volt mitől tartani.
- Mi történt? – bátorkodva kérdeztem rá.
- Sötét idők járnak felettünk. – Rekedtes suttogása arra a következtetésre adott okot, hogy valóban van miért aggódni. Ezernyi kérdést vetett fel bennem csupán egy kijelentés. Vajon mi lehet? De hisz meghalt… Bár ezt csak a falubeliek mondják, senki nem tudja, hogy ki volt a tanú… Az is lehet, hogy eltűnt a fiú. És apám vajon mit tudhat? Hetek óta csendes, magába forduló.
  Homlokához kapott, őszes csimbókjait szépen lassan hátra simította. Úgy maradt a haja. Most, hogy nem lógott a szemébe, észrevettem, hogy milyen fekete karikák éktelenkednek barna írisze alatt. Biztosan hetek óta nem alszik rendesen. Ápolatlan is volt.
- Tudhattam volna! Én idióta! – csapott az asztalra. Látszott, hogy őrlődik magában.
- Micsodát? – Már nem tudtam leplezni eléggé kíváncsiságomat. Szinte ráordítottam.
Ekkor lassan megfordult, hogy szembe nézzen velem. Körül tekintett, mintha attól félne, hogy figyel minket valaki, aztán becsukta a konyha ajtaját is. Gyertyát gyújtott egy könnyed intéssel, majd leült az asztalhoz, velem szembe.
- Jól van, nem titkolhatom az örökkévalóságig előled, Meredith. Felnőttél. – A szó öregesen hagyta el ajkait. 21 voltam, de sose éreztem magamat felnőttnek eddig a pontig.
  Megkortyolta fém kupáját, amit hangosan csattintott a falapnak. Szakállán csordogált a vörös bor, ajkait beszínezte az alkohol. Ekkor mélyen belefúrta tekintetét az enyémbe. Komorrá vált a hangulat. Mi sem tagadás, a gyomrom egészen felfordult az izgalomtól.

- A fiú, akiről már annyit hallottál… A fiú, aki a toronyban hunyt el…Én öltem meg. 

You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts